Close

POLYTRA is experiencing continous growth, which results in new career opportunities. In order to meet this growth and to keep on innovating, we are always looking for talented people who look forward to working in a rewarding environment that values teamwork.

If you are looking for a new challenge and would like to be a part of a company in full expansion, take a moment to browse our current open positions.

Furthermore, we are always open for spontaneous application. So don’t hesitate to send us your CV and application letter.

ACCOUNTANT

Als internationale logistieke dienstverlener met vestigingen in Europa en Afrika, en met sterke internationale partners, levert POLYTRA, behorende tot de FRACHT Group, op maat gemaakte, klantgerichte en oplossingsgerichte logistieke diensten sedert 1974.

Wij streven ernaar een gerenommeerd en betrouwbare logistieke partner te zijn door onze klanten centraal te plaatsen, hoog in te zetten op digitalisatie en bij onze medewerkers verantwoordelijkheidszin en initiatief aan te moedigen, en te voorzien in groeimogelijkheden.

Ons kantoor te Berchem, Antwerpen, telt een 45-tal gedreven collega’s.

Jouw functie

Onze afdeling ‘Finance & Administration’, waartoe jouw functie behoort, telt 4 collega’s.

Als Accountant vorm jij een belangrijke schakel in de nauwgezette verwerking van de leveranciersfacturen van de diverse entiteiten van onze groep. Een efficiënte en correcte informatieverwerking is essentieel voor de boekhouding van Polytra en hier werk je dagelijks aan mee door je administratieve vaardigheden en financiële kennis in de strijd te gooien De zichtbare resultaten en de leuke werksfeer zorgen voor veel voldoening in de job!

 De functie omvat onder andere de volgende taken en verantwoordelijkheden voor 2 Belgische vennootschappen: 

  • Verwerken van de aankoopfacturen, fysiek en digitaal
  • Correct en tijdig verwerken van alle inkomende facturen en dit met aandacht voor toewijzing aan de juiste departementen en juiste entiteiten
  • Fungeren als aanspreekpunt voor de leveranciers m.b.t. betalingen, opvolgen leveranciersuittreksels
  • Facturatie
  • Credit Collection
  • Reconciliatie Balans- en P/L rekeningen

In deze functie rapporteer je aan de Accounting & Reporting Manager en werk je nauw samen met de andere collega’s binnen het Finance Team.

 Gewenst profiel

Wij zijn op zoek naar een dynamische teamspeler met sterke administratieve en organisatorische vaardigheden. Iemand met een ‘getting things done’-mentaliteit, en dit liever vandaag dan morgen. Enerzijds kan je toegewijd en geconcentreerd werken aan een bepaalde taak, anderzijds blijf je alert genoeg om bijzonderheden te ontdekken en deze in vraag te stellen. Je bent cijfermatig, analytisch ingesteld en je gaat gestructureerd en nauwkeurig te werk.

Opleiding en jobgerelateerde competenties

  • Bachelor accountancy met minstens 5 jaar ervaring in een gelijkaardige functie
  • Vloeiende kennis Nederlands, goede kennis Engels en een degelijke basiskennis Frans 

Persoonsgebonden competenties

  • Zin voor nauwkeurigheid hebben
  • Regels en afspraken nakomen
  • Leervermogen hebben
  • Zich kunnen aanpassen aan veranderende omstandigheden (flexibiliteit)
  • Omgaan met stress
  • Samenwerken als hecht team
  • Contactvaardig zijn
  • Zelfstandig werken

Ons aanbod

Wij bieden een boeiende job in een internationale omgeving, met tal van ontwikkelingskansen, alsook een competitief loon, maaltijdcheques, bedrijfspensioenplan, levensverzekering, hospitalisatieverzekering, mogelijkheid tot glijtijd, bijkomende sectorale vakantiedagen en arbeidsduurverkortingsdagen (ADV). 

Bereikbaarheid

We zijn gemakkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer (wandelafstand van Berchem station).  Je fiets kan in een afgesloten fietsenstalling en er zijn douchevoorzieningen. 

Voor wie met de wagen komt, hebben we een eigen parking ter beschikking.

Apply now

Generalistische HR Manager (M/V)

Generalistische HR Manager (M/V)

Als internationale logistieke dienstverlener met vestigingen in Europa en Afrika, en met sterke internationale partners, levert POLYTRA, behorende tot de FRACHT Group, op maat gemaakte, klantgerichte en oplossingsgerichte logistieke diensten sedert 1974.

Wij streven ernaar een gerenommeerd en betrouwbare logistieke partner te zijn door onze klanten centraal te plaatsen, hoog in te zetten op digitalisatie en bij onze medewerkers verantwoordelijkheidszin en initiatief aan te moedigen, en te voorzien in groeimogelijkheden.

Ons kantoor te Berchem, Antwerpen, telt een 45-tal enthousiaste collega’s.

Jouw functie

Je rapporteert aan de General Manager en runt autonoom de HR en HSE activiteiten van zowel het Polytra-kantoor te Antwerpen als van haar dochtermaatschappij Fracht Belgium Air te Machelen.   

Jouw taken zijn afwisselend en boeiend en behelzen het HR beleid van A-Z:

 

o    uittekenen van HR-beleid in samenwerking met directie

o    aanspreekpunt voor zowel sociaal juridische als loontechnische vragen

o    proactieve rekrutering van nieuwe talentvolle medewerkers

o    advies aan en ondersteuning van leidinggevenden in de diverse HR-domeinen

o    maandelijkse payroll in samenwerking met sociaal secretariaat

o    HR administratie en beheer van personeelsverzekeringen

o    Organisatie van personeelsevents

o    contractbeheer van expats in onze Afrikaanse kantoren

o    HR-projecten

o    Kwaliteitsbeleid (ISO9001) met betrekking tot HR en HSE

o    HSE-beleid in samenwerking met externe preventiedienst

o    Beheer van het wagenpark

 Gewenst profiel

o    master of bachelor diploma en meer dan 5 jaar ervaring in zowel soft als hard HR verantwoordelijkheden

o    kennis van sociale wetgeving en HR processen

o    excellente kennis van het Nederlands, een vloeiende professionele kennis van het Engels en Frans

o    discreet, communicatief sterk en connecteert vlot met zowel operationele medewerkers als met het management

o    pragmatisch en een echte doener

o    naast een organisatorisch talent, ben je ook in staat voldoende je eigen prioriteiten stellen en neem je initiatief waar nodig

 Ons aanbod

Wij bieden een boeiende job in een internationale omgeving, met tal van ontwikkelingskansen, alsook een competitief loon met firmawagen, maaltijdcheques, bedrijfspensioenplan, levensverzekering, hospitalisatieverzekering, mogelijkheid tot glijtijd en thuiswerken, bijkomende sectorale vakantiedagen en arbeidsduurverkortingsdagen (ADV). 

Werkregime van 4 of 5 dagen/week, vast of freelance contract.

 

Bereikbaarheid

We zijn gemakkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer (wandelafstand van Berchem station).  Je fiets kan in een afgesloten fietsenstalling en er zijn douchevoorzieningen. 

Voor wie met de wagen komt, hebben we een eigen parking ter beschikking.

Apply now

Control Tower Operations Manager

Control Tower Operations Manager in HOUSTON (TEXAS)

DUTIES AND RESPONSIBILITIES

  v  Operational and Commercial  Management of 4PL and 3PL US Regional Control Tower Services.

v  Business  Implementations.

v  Relation Management of Fracht Network,Agents and any 3rd party contractors including Airlines & Transport Companies.

v  Handle Global and Domestic escalations related to CT activities.

v  Responsiblefor Global Vendor Management Program.

v  Responsiblefor Financial Results & Optimizations of US Regional Control Tower.

v  Responsiblefor Customer Satisfaction. Responsiblefor Business Continuity.

v  Applies high quality service standards with structured & rapid complaint and non-conformity handling.

v  Provides proactive problem resolution and corrective actions to ensure excellence in service.

v  Identifies areas of improvement, reviews KPls & enhances overall service quality.

v  Contributes to offer process improvements, continuous innovations and cost optimizations.

v  Reports to the Global Control Tower Manager.

POSITION OVERVIEW

THE CONTROL TOWER (CT) OPERATIONS MANAGER IS RESPONSIBLE FOR MANAGING ONE OF FRACHT’S  MULTINATIONAL CUSTOMERS OPERATIONAL INTHE HEALTHCARE INDUSTRY.  THE MAJOR FOCUS LAYS WITH COMBINING CUSTOMER SERVICE & OPERATIONAL EXCELLENCE AS WELL AS BUILDING STRONG RELATIONS WITH INTERNAL AND EXTERNAL STAKEHOLDERS OF THE CUSTOMER’S GLOBAL SUPPLY CHAIN.  THE CT OPERATIONS MANAGER IS LEADING THE US BASED REGIONAL CONTROL TOWER ACTIVITIES THAT IS MANAGING TRANSPORT OF TIME-SENSITIVE AND HIGHLY REGULATED DANGEROUS PRODUCTS BY AIR AND BY ROAD.  THESE GOODS ARE FOR MEDICAL TREATMENT IN 90+ COUNTRIES IMPLICATING REVERSE LOGISTICS.  IN THIS ROLE YOU ARE RESPONSIBLE FOR YOUR TEAM AND FOR THE OVERALL CONTROL TOWER PERFORMANCE.

EDUCATION AND/ORWORK  EXPERIENCE REQUIREMENTS

§  1O+ years of experience within Airfreight Forwarding Industry.

§  5+ years of experience with working in decentralized team.

§  Outstanding customer service skills, capability to work under stress & flexible.

§  Excellent communication and interpersonal skills.

§  Fluent in English.  Dutch & French are an asset.

§  Ability to work in a team as well as individually.

§  Self-motivated and eager to learn.

§  Result oriented, talent for problem solving.

§  Proficiency in MS Office applications.

§  Strong analytical skills.

§  IATA Dangerous Goods (Class 7) Experience & Certification is an asset.

§ 3PL & 4PL Control Tower Experience is an asset.

Interested?  Send your motivation and CV to careers@fracht.com  

Apply now

Jr. Forwarder

Als internationale logistieke dienstverlener levert POLYTRA, behorende tot de FRACHT Group, , klantgerichte logistieke diensten sedert 1974.

Wij streven ernaar de beste dienstverlener te zijn door onze klanten centraal te plaatsen, hoog in te zetten op digitalisatie en bij onze medewerkers het nemen van verantwoordelijkheid aan te moedigen en te voorzien in groeimogelijkheden.
In België werken met een 50-tal gedreven collega’s verdeeld tussen Antwerpen en Brussel.

De verantwoordelijkheden voor deze functie zijn:

Je maakt deel uit van een team en verwerkt de ontvangen transportopdrachten.  Dit houdt onder meer in:

  • Je staat in voor het registreren van de binnenkomende opdrachten.
  • Je ondersteunt je team in het verwerken van expeditiedossiers.
  • Je geeft opdrachten door ivm douaneformaliteiten.
  • Je controleert ontvangen gegevens en vraagt ontbrekende informatie op bij de klant.
  • Je maakt de nodige documenten op die vereist zijn voor het uitvoeren van de opdracht.

Gewenst profiel

  • Je hebt een logistieke opleiding genoten en minstens 1 jaar ervaring in Freight Forwarding.
  • Je hebt een goede kennis van de zee-, luchtvracht- en wegreglementering.
  • Je bent proactief, punctueel, accuraat en werkt graag in een team.
  • Je hebt een klantgerichte ingesteldheid.
  • Je kan vlot werken met Microsoft Office toepassingen en bent behendig met computerprogramma’s.
  • Je hebt een goede talenkennis NL/ENG, zowel gesproken als geschreven.

Ons aanbod

Wij bieden een boeiende job in een internationale omgeving, met tal van ontwikkelingskansen, alsook een competitief salaris gekoppeld aan je ervaring.

  • Maaltijdcheques
  • Ecocheques
  • Hospitalisatieverzekering DKV
  • Vakantiegeld
  • Bedrijfspensioensplan
  • Tussenkomst woonwerkverplaatsing of fietsvergoeding
  • Mogelijkheid tot glijtijd
  • Sectorale vakantiedagen
  • Arbeidsduurverkortingsdagen (ADV)

Bereikbaarheid

We zijn gemakkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer (wandelafstand van Berchem station). Je fiets kan in een afgesloten fietsenstalling en er zijn douchevoorzieningen.

Voor wie met de wagen komt, hebben we een eigen parking ter beschikking.

 

Apply now

Forwarder

Als internationale logistieke dienstverlener levert POLYTRA, behorende tot de FRACHT Group, , klantgerichte logistieke diensten sedert 1974.

Wij streven ernaar de beste dienstverlener te zijn door onze klanten centraal te plaatsen, hoog in te zetten op digitalisatie en bij onze medewerkers het nemen van verantwoordelijkheid aan te moedigen en te voorzien in groeimogelijkheden.
In België werken met een 50-tal gedreven collega’s verdeeld tussen Antwerpen en Brussel.

Ben jij echt een problemsolver die niet bang is voor een uitdaging en reeds enkele jaren ervaring hebt in de logsitieke sector als Forwarder? Super! Dan ben jij de persoon die wij zoeken!

De verantwoordelijkheden voor deze functie zijn:

  • Je ben het eerste aanspreekmunt voor de klant.
  • Je behandelt expeditie dossiers van A tot Z.
  • Je controleert van de door klant verstrekte gegevens en vraagt desgevallend gegevens op.
  • Je bent verantwoordelijk voor de correcte verwerking van de orders in het bedrijfseigen expeditie pakket.
  • Je registreert performantie problemen en rapporteert en escaleert indien nodig.
  • Je hebt contact met klanten – agenten – transporteurs – rederijen – autoriteiten.

Gewenst profiel

  • Je hebt een logistieke opleiding genoten en 3 jaar ervaring in een gelijkaardige Forwarding functie.
  • Je bent proactief, punctueel, accuraat, en werkt graag in een team.
  • Je kan zelfstandig werken bent een echte problemsolver.
  • Je hebt een klantgerichte ingesteldheid.
  • Je kan vlot werken met Microsoft Office toepassingen en je bent behendig met computerprogramma’s.
  • Je hebt een goede talenkennis NL/ENG, zowel gesproken als geschreven.

Ons aanbod

Wij bieden een boeiende job in een internationale omgeving, met tal van ontwikkelingskansen, alsook een competitief salaris gekoppeld aan je ervaring.

  • Maaltijdcheques
  • Ecocheques
  • Hospitalisatieverzekering DKV
  • Vakantiegeld
  • Bedrijfspensioensplan
  • Tussenkomst woonwerkverplaatsing of fietsvergoeding
  • Mogelijkheid tot glijtijd
  • Sectorale vakantiedagen
  • Arbeidsduurverkortingsdagen (ADV)

Bereikbaarheid

We zijn gemakkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer (wandelafstand van Berchem station). Je fiets kan in een afgesloten fietsenstalling en er zijn douchevoorzieningen.
Voor wie met de wagen komt, hebben we een eigen parking ter beschikking.

 

Apply now
X