Generalistische HR Manager (m/v)
Wij streven ernaar een gerenommeerd en betrouwbare logistieke partner te zijn door onze klanten centraal te plaatsen, hoog in te zetten op digitalisatie en bij onze medewerkers verantwoordelijkheidszin en initiatief aan te moedigen, en te voorzien in groeimogelijkheden.
Ons kantoor te Berchem, Antwerpen, telt een 40-tal enthousiaste collega’s.
Jouw functie
Je rapporteert aan de General Manager en runt autonoom de HR en HSE activiteiten van zowel het Polytra-kantoor te Antwerpen als van haar dochtermaatschappij Fracht Belgium Air te Machelen. Jouw taken zijn afwisselend en boeiend en behelzen het HR beleid van A-Z:
o uittekenen van HR-beleid in samenwerking met directie
o aanspreekpunt voor zowel sociaal juridische als loontechnische vragen
o proactieve rekrutering van nieuwe talentvolle medewerkers
o advies aan en ondersteuning van leidinggevenden in de diverse HR-domeinen
o maandelijkse payroll in samenwerking met sociaal secretariaat
o HR administratie en beheer van personeelsverzekeringen
o contractbeheer van expats in onze Afrikaanse kantoren
o organisatie personeelsevents
o HR-projecten
o Kwaliteitsbeleid (ISO9001) met betrekking tot HR en HSE
o HSE-beleid in samenwerking met externe preventiedienst
o Beheer van het wagenpark
Gewenst profiel
o master of bachelor diploma en meer dan 5 jaar ervaring in zowel soft als hard HR verantwoordelijkheden
o kennis van sociale wetgeving en HR processen
o ervaring in rekrutering en daarbij horend vlot gebruik van ‘social media’ kanalen
o excellente kennis van het Nederlands, een vloeiende professionele kennis van het Engels en Frans
o discreet, communicatief sterk en connecteert vlot met zowel operationele medewerkers als met het management
o pragmatisch en een echte doener
o naast een organisatorisch talent, ben je ook in staat voldoende je eigen prioriteiten te stellen en neem je initiatief waar nodig
Ons aanbod
Wij bieden een boeiende job in een internationale omgeving, met tal van ontwikkelingskansen, alsook een competitief loon met firmawagen, maaltijdcheques, bedrijfspensioenplan, levensverzekering, hospitalisatieverzekering, mogelijkheid tot glijtijd en thuiswerken, bijkomende sectorale vakantiedagen en arbeidsduurverkortingsdagen (ADV). Werkregime van 3 of 4 dagen/week.
Freelance contract is ook mogelijk.
Bereikbaarheid
We zijn gemakkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer (wandelafstand van Berchem station). Je fiets kan in een afgesloten fietsenstalling en er zijn douchevoorzieningen. Voor wie met de wagen komt, hebben we een eigen parking ter beschikking.
Apply now
Senior Financial Controller
Wij streven ernaar een gerenommeerd en betrouwbare logistieke partner te zijn door onze klanten centraal te plaatsen, hoog in te zetten op digitalisatie en bij onze medewerkers verantwoordelijkheidszin en initiatief aan te moedigen, en te voorzien in groeimogelijkheden.
Ons kantoor te Berchem, Antwerpen, telt een 40-tal toegewijde collega’s.
Jouw functie
Onze afdeling ‘Finance & Administration’, waartoe jouw functie behoort, telt 8 collega’s.
De functie omvat onder andere de volgende taken en verantwoordelijkheden:
– voor onze dochterondernemingen in Mauritius, Democratische Republiek Congo en Zuid-Afrika:
o het volgen van de maandelijkse afsluiting
o de coördinatie van de maandelijkse rapportering met analyse van de resultaten en uitklaring van de verschillen met onze accountants ter plaatse
o de opvolging van de analytische dossierboekhouding en bespreking ervan met de lokale country manager
o het opstellen van de jaarrekeningen van deze dochterondernemingen, samen met onze accountants ter plaatse en het onderhouden van contacten met de lokale auditors en banken
o begeleiding van de budgetopmaak
o het opmaken van een periodieke cash-flow planning
o het aansturen van een klein team accountants
– het ondersteunen en coördineren van de taken van de Junior Financial controller
– het ondersteunen en adviseren van de Finance Manager inzake diverse financiële aangelegenheden
– het opzetten van interne controleprocessen en de evaluatie ervan
– betrokkenheid bij diverse ad hoc analyses, implementaties en automatisaties
Gewenst profiel
– master of bachelor diploma en meer dan 5 jaar ervaring in audit of accountancy & fiscaliteit
– excellente kennis van het Nederlands en een vloeiende professionele kennis van het Frans en Engels
– resultaatgericht, flexibel, proactief en met zin voor verantwoordelijkheid
– zelfstandig en discreet
– sterke communicatievaardigheden
– zeer vlot met Excel-toepassingen voor gevorderden
– bereid om per kwartaal een 2-tal weken naar Afrika te reizen
– Kennis van OHADA wetgeving is een pluspunt
Ons aanbod
Wij bieden een boeiende job in een internationale omgeving, met tal van ontwikkelingskansen, alsook een competitief loon met firmawagen, maaltijdcheques, bedrijfspensioenplan, levensverzekering, hospitalisatieverzekering, mogelijkheid tot glijtijd en thuiswerken, bijkomende sectorale vakantiedagen en arbeidsduurverkortingsdagen (ADV).
Bereikbaarheid
We zijn gemakkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer (wandelafstand van Berchem station). Je fiets kan in een afgesloten fietsenstalling en er zijn douchevoorzieningen.
Voor wie met de wagen komt, hebben we een eigen parking ter beschikking.
Apply now