Close

POLYTRA is experiencing continous growth, which results in new career opportunities. In order to meet this growth and to keep on innovating, we are always looking for talented people who look forward to working in a rewarding environment that values teamwork.

If you are looking for a new challenge and would like to be a part of a company in full expansion, take a moment to browse our current open positions.

Furthermore, we are always open for spontaneous application. So don’t hesitate to send us your CV and application letter.

Generalistische HR Manager (m/v)

Wij streven ernaar een gerenommeerd en betrouwbare logistieke partner te zijn door onze klanten centraal te plaatsen, hoog in te zetten op digitalisatie en bij onze medewerkers verantwoordelijkheidszin en initiatief aan te moedigen, en te voorzien in groeimogelijkheden.

Ons kantoor te Berchem, Antwerpen, telt een 40-tal enthousiaste collega’s.

 

Jouw functie

Je rapporteert aan de General Manager en runt autonoom de HR en HSE activiteiten van zowel het Polytra-kantoor te Antwerpen als van haar dochtermaatschappij Fracht Belgium Air te Machelen.   Jouw taken zijn afwisselend en boeiend en behelzen het HR beleid van A-Z:

 

o    uittekenen van HR-beleid in samenwerking met directie

o    aanspreekpunt voor zowel sociaal juridische als loontechnische vragen

o    proactieve rekrutering van nieuwe talentvolle medewerkers

o    advies aan en ondersteuning van leidinggevenden in de diverse HR-domeinen

o    maandelijkse payroll in samenwerking met sociaal secretariaat

o    HR administratie en beheer van personeelsverzekeringen

o    contractbeheer van expats in onze Afrikaanse kantoren

o    organisatie personeelsevents

o    HR-projecten

o    Kwaliteitsbeleid (ISO9001) met betrekking tot HR en HSE

o    HSE-beleid in samenwerking met externe preventiedienst

o    Beheer van het wagenpark

 

Gewenst profiel

o    master of bachelor diploma en meer dan 5 jaar ervaring in zowel soft als hard HR verantwoordelijkheden

o    kennis van sociale wetgeving en HR processen

o    ervaring in rekrutering en daarbij horend vlot gebruik van ‘social media’ kanalen

o    excellente kennis van het Nederlands, een vloeiende professionele kennis van het Engels en Frans

o    discreet, communicatief sterk en connecteert vlot met zowel operationele medewerkers als met het management

o    pragmatisch en een echte doener

o    naast een organisatorisch talent, ben je ook in staat voldoende je eigen prioriteiten te stellen en neem je initiatief waar nodig

 

Ons aanbod

Wij bieden een boeiende job in een internationale omgeving, met tal van ontwikkelingskansen, alsook een competitief loon met firmawagen, maaltijdcheques, bedrijfspensioenplan, levensverzekering, hospitalisatieverzekering, mogelijkheid tot glijtijd en thuiswerken, bijkomende sectorale vakantiedagen en arbeidsduurverkortingsdagen (ADV).  Werkregime van 3 of 4 dagen/week.

 Freelance contract is ook mogelijk.

 

Bereikbaarheid

We zijn gemakkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer (wandelafstand van Berchem station).  Je fiets kan in een afgesloten fietsenstalling en er zijn douchevoorzieningen.   Voor wie met de wagen komt, hebben we een eigen parking ter beschikking.

 

 

 

 

Apply now

Senior Financial Controller

Wij streven ernaar een gerenommeerd en betrouwbare logistieke partner te zijn door onze klanten centraal te plaatsen, hoog in te zetten op digitalisatie en bij onze medewerkers verantwoordelijkheidszin en initiatief aan te moedigen, en te voorzien in groeimogelijkheden.

 Ons kantoor te Berchem, Antwerpen, telt een 40-tal toegewijde collega’s.

 

Jouw functie

Onze afdeling ‘Finance & Administration’, waartoe jouw functie behoort, telt 8 collega’s.

De functie omvat onder andere de volgende taken en verantwoordelijkheden:

        voor onze dochterondernemingen in Mauritius, Democratische Republiek Congo en Zuid-Afrika:

o   het volgen van de maandelijkse afsluiting

o   de coördinatie van de maandelijkse rapportering met analyse van de resultaten en uitklaring van de verschillen met onze accountants ter plaatse

o   de opvolging van de analytische dossierboekhouding en bespreking ervan met de lokale country manager

o   het opstellen van de jaarrekeningen van deze dochterondernemingen, samen met onze accountants ter plaatse en het onderhouden van contacten met de lokale auditors en banken

o   begeleiding van de budgetopmaak

o   het opmaken van een periodieke cash-flow planning

o   het aansturen van een klein team accountants

        het ondersteunen en coördineren van de taken van de Junior Financial controller

        het ondersteunen en adviseren van de Finance Manager inzake diverse financiële aangelegenheden

        het opzetten van interne controleprocessen en de evaluatie ervan

        betrokkenheid bij diverse ad hoc analyses, implementaties en automatisaties

 

Gewenst profiel

        master of bachelor diploma en meer dan 5 jaar ervaring in audit of accountancy & fiscaliteit

        excellente kennis van het Nederlands en een vloeiende professionele kennis van het Frans en Engels

        resultaatgericht, flexibel, proactief en met zin voor verantwoordelijkheid

        zelfstandig en discreet

        sterke communicatievaardigheden

        zeer vlot met Excel-toepassingen voor gevorderden

        bereid om per kwartaal een 2-tal weken naar Afrika te reizen

        Kennis van OHADA wetgeving is een pluspunt

  

Ons aanbod

Wij bieden een boeiende job in een internationale omgeving, met tal van ontwikkelingskansen, alsook een competitief loon met firmawagen, maaltijdcheques, bedrijfspensioenplan, levensverzekering, hospitalisatieverzekering, mogelijkheid tot glijtijd en thuiswerken, bijkomende sectorale vakantiedagen en arbeidsduurverkortingsdagen (ADV). 

  

Bereikbaarheid

We zijn gemakkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer (wandelafstand van Berchem station).  Je fiets kan in een afgesloten fietsenstalling en er zijn douchevoorzieningen. 

Voor wie met de wagen komt, hebben we een eigen parking ter beschikking.

Apply now
X